reklama

Ukrajina 3: Ako som si podal s policajtom na Ukrajine ruku.

Kým sme sa vydali na cestu čakal nás ešte nedočkavo bôčik od maminky. Skvelý, preskvelý. Na lúke, kde sme spali už vo veľkom babka naháňala a bila kravy veľkým papekom. Počkali sme, kým stádo odíde z cesty aby sme mohli prejsť a veru sme aj išli. Cesta bola jednotvárna, čo socha, to fotka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu
Obrázok blogu


Sem tam asfalt vystriedala africkásafari.

Obrázok blogu

Za krátky čas sme našli odbočku na zámok, ktorý bol aj takzatvorený. Z ničoho nič prišla potreba okúsiť miestnu toaletu. Dokadenádiera v zemi a metla pri nej aby ste si zamietli za sebou.

Obrázok blogu

Nedokázal som. Prvýkrátčo si moja myseľ dokáže uchovávať spomienky som nechal svoje exkrementyv prírode. Radek asi ako jediný odolal a asi po polkilometri smenašli pumpu so splachujúcim záchodom na sedenie. Luxus. V šoférovaní smesa striedali bez konfliktov, ešte sme boli plný elánu, sily a chuti. Keďprišiel rad na mňa navodil som tému pokút. Ustanovilo sa, že každý si budeplatiť pokuty sám. Nemal som tu tému ani vyťahovať. Desať minút na to policajtna mňa kýva a volá si ma ku krajnici. So smutným pohľadom som vystúpil vonz auta a pristúpil bližšie k orgánu. Policajt mi ukazuje radara vysvetľuje, že som v meste prekročil rýchlosť o 44 km. Ooops.Ešte bol taký milý, že sa spýtal odkiaľ sme a kam máme namierené. Snažilsom sa mu vštiepiť, že sme na Ukrajine prvýkrát a že sme študenti. Preistotu som mu to zopakoval trikrát. Začal vypisovať papier, že zaplatímepribližne 500 Skk, chcel som sa zasmiať ale začal som sa tváriť eštesmutnejšie. Na Slovensku by som za to odišiel bez vodičáku po vlastnýcha s mastnou pokutou, pokiaľ by policajt nebol známy. Mišo podišiel k náma povedal mu nech nám to dá bez dokumentácie, že nám to je na dve veci. Spustil na 400. Nastrčil ruku, dal som mu 300. Spokojnosť na oboch stranách. Druhýpolicajt medzitým stihol vybaviť tri autá iba tým, že pristúpilk okienku, vodič z neho iba rýchlo vystrčil ruku, niečo mu dala šiel ďalej. Pán čo nás pokutoval bol aspoň v tom milý, že násupozornil, že máme dodržiavať rýchlosť naďalej, že kde tu bude ďalšia kontrola.Mohol nám rovno povedať, že kde tu znamená každých 5 km. Unaveného mňavystriedal Radek. Okrem toho, že v jednom meste si nevšimol semafor nakrižovatke a išiel na červenú sa nič neobvyklé nestalo. Popri ceste babky s pravidelnoustriedavosťou predávali lesné plody a plyšové hračky. Po ceste smezastavili pri jazierku, kde požiarnici chodili čerpať vodu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Ich auto vyzeraloako z múzea. Bolo tu pár opaľujúcich sa duší ale inak dosť veľkýneporiadok. S Radekom sme sa vrhli ohygieniť trošku svoje upotené telá.Neviem či sme si v tej vode pomohli, alebo uškodili, nebola to vskutkužiadna výhra. Ale ako sa hovorí, čo je mokré, to je čisté. Mišo s Rišomodolali dúfajúc, že sa im naskytne lepšia možnosť. Pred Kyjevom sme chceli zísťz hlavnej cesty smerom na nádrž, ktorá sa rozprestierala nad hlavným mestom. Nakoľko sme išliv strednom pruhu a autá nás sústavne obiehali zprava ajzľava, akosi sme sa neodvážili prejsť do akéhokoľvek pruhu. Prešli smetak skoro celý Kyjev po hlavnej autostráde, kde hustota vozidiel na vozovkeprekračovala všetky možné povolené hranice. Podarilo sa nám odbočiť a naše blúdenie pokračovalo po vedľajšíchuličkách veľkomesta. Orientovali sme sa ako vždy, podľa slnka. Zopár okoloidúcichsme sa museli popýtať a v celkom krátkom čase sme sa vymotaliz mesta a našli ten správny smer. Na mape sme si vytipovali dedinku,kde sa usídlime. Keď sme do nej prišli intuitívne sme odbočili do areálu, ktorý vyzeralako skrachované JRD. Cesta cez toto družstvo nás doviedla ku krásnemu výhľaduna vodnú nádrž.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Bola taká obrovská, že nám pripomínala more. Vlny sa rozbíjalio útesy, trošku povieval vietor, sadli sme si a sledovali slečnu v ružovom.

Obrázok blogu

Sáčková večera, úplný relax. Neskôr prietrž mračien, blesky so železnou pravidelnosťkaždých 5 sekúnd. Trvalo to asi iba polhodinku a zas bolo všetko tak ako mábyť. Stan postavený, v aute som si tiež ustlal, ďalší deň je za nami, treba nám oddýchnuť, zajtra nás čaká Kyjev.


Stanislav Thomka

Stanislav Thomka

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Poslanec mesta Martin a Žilinského samosprávneho kraja. Zoznam autorových rubrík:  Rusko 2008čo deň dalUkrajina 2007Politika

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu