reklama

Primátorské komisie v Martine zasadajú podľa potreby. Niektoré z nich nemajú potrebu.

Primátor nášho mesta Ján Danko sa rozhodol zriadiť komisie, ktoré majú byť jeho poradným orgánom. Dobrý nápad, avšak podľa mňa skončil fiaskom, keďže niektorých dobrovoľníkov od prvého stretnutia už nikto nekontaktoval.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Komisie sa mali zaoberať problémami, ktoré mali byť následne preberané na zastupiteľstve. Približne dvesto obyvateľov Martina sa prihlásilo, že chce pridať ruku k dielu a pomôcť svojimi nápadmi a názormi nášmu mestu. Ja osobne som tento nápad privítal, aj keď v konečnom dôsledku na konci rozhoduje mestské zastupiteľstvo, či sa s názorom komisií stotožní, alebo nestotožní. Dôležité je, že od obyvateľov môžu k nám prísť veľmi dobré nápady.

Veď povedzme si na rovinu, že patent na rozum z nás nemá nikto, aj keď si to ale niektorí o sebe myslia. Primátor obhajoval existenciu poradcov z radu verejnosti chýbajúcou verejnou diskusiou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nechal sa citovať: „že pokiaľ to budú zaujímavé veci, viete si predstaviť, že by komisia kde je päť ľudí (komisie zriadené mestom pozostávajúce z poslancov) negovala rozhodnutie povedzme 30, 40 členného tímu expertov.“

Kameňom úrazu je hneď tvrdenie, že primátorské komisie sú zložené z 30 členného tímu expertov. Chcel som vedieť, kto pôsobí v ktorej komisii, avšak mesto mi odmietlo dať zoznam členov jednotlivých komisií (chápem GDPR). Avšak ako máme vedieť relevanciu takéhoto orgánu, keď nevieme kto je členom?

Ako poslanec by som nemal problém podporiť dobrý nápad, resp. ho vylepšiť o svoj názor a skúsenosť, ale neviem čo sa na týchto stretnutiach preberá, keďže zápisnice z komisií mi mesto nedalo z dôvodu, že ich nemá k dispozícií, lebo sa nevyhotovujú. Primátor si povolal armádu poradcov, aby si nezapisoval ich podnety.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No a na otázku, kedy komisie zasadali, resp. ako často zasadajú, tak som dostal odpoveď, že podľa potreby a že mesto nemá prehľad dátumov k dispozícií.

Všetci moji známi, ktorí sa hlásili do týchto komisií hovoria o jednom resp. žiadnom sedení s primátorom v komisii, že šlo len o veľký mediálny populistický ťah a že sú hlboko sklamaní takým prístupom. Niektorí bývalý členovia oficiálne ohlásili svoj odchod z komisií s odôvodnením: na základe neefektívneho fungovania primátorských komisií, sme sa rozhodli pozastaviť činnosť v predmetných komisiách a zároveň by uvítali, aby v primátorských komisiách došlo k ich zmysluplnejšiemu a demokratickejšiemu fungovaniu, po vzore komisií pri mestskom zastupiteľstve. Ale netreba zúfať, možno môj apel znovu rozhýbe primátora a bude si chcieť dať poradiť od Martinčanov, alebo nie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každopádne ak chcete pomôcť mne s nápadmi a tipmi na realizáciu v našom meste, tak ma neváhajte kontaktovať na stanislav.thomka@gmail.com Dajme hlavy dokopy a spoločne zrealizujme projekty, ktoré zlepšia život v našom meste.

Viac o komisiách v reportáži na TA3: https://www.ta3.com/clanok/1149925/mesto-martin-ma-armadu-poradcov-primatora-najviac-v-sr.html

Televízia Turiec: https://www.youtube.com/watch?v=iuxM2P-GWv8

Stanislav Thomka

Stanislav Thomka

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Poslanec mesta Martin a Žilinského samosprávneho kraja. Zoznam autorových rubrík:  Rusko 2008čo deň dalUkrajina 2007Politika

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu