reklama

V Martine si priplatíme za cestu MHD. 1 euro za 1 zástavku? Taká je realita.

Z predvolebných sľubov sme sa zobudili do reality. Namiesto sľubovanej verejnej dopravy zadarmo si priplatíme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Aktuálny primátor mesta Martin, Ján Danko sa rozhodol, že bez vedomia zastupiteľstva a zároveň verejnosti zvýši cenu lístkov v mestskej hromadnej doprave z 0,70 eur na 1 euro za základný cestovný lístok pre dospelú osobu kupujúcu si lístok u vodiča MHD. 

Lístok je neprestupný, určený na jednosmernú jazdu, či pôjdete 1 alebo 15 zastávok, vždy platíte rovnako. Pokiaľ sa chce niekto dostať z mestskej časti Priekopa do mestskej časti Stráne, tak musí ísť dvomi spojmi a cesta ho tak môže stáť 2 eurá. Taxíkom sa dá táto cesta zvládnuť aj za 2,50 eur.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Primátor Danko mal ako jeden zo svojich hlavných predvolebných sľubov MHD pre všetkých Martinčanov ZADARMO. Realita je však iná a za cestu si v Martine poriadne priplatíme.

Chcel som počuť dôvody prečo tak primátor spravil a podpísal dodatok so SAD Žilina, ktorá prevádzkuje MHD v našom meste. Chcel som vedieť dôvody prečo tak spravil bez vedomia zastupiteľstva. Ako poslanec som sa dozvedel o navýšení cien lístkov z médií.

Na augustovej schôdzi som otvoril túto tému a chcel som aby sme sa o nej bavili práve na pôde zastupiteľstva. Keďže primátor sa nemal vôľu, aby túto tému prezentoval na zastupiteľstve pre nás poslancov a verejnosť, tak som navrhol doplnenie bodu programu. Mnou navrhovaný bod programu znel: informatívna správa k navýšeniu doplatkov MHD. Na to, aby sme sa o tomto probléme, ktorý nastal v našom meste bavili na zastupiteľstve som potreboval získať podporu 16 poslancov. Za môj návrh hlasovalo len 12 z 22 prítomných poslancov. Tým pádom sme sa nedozvedeli prečo tak primátor namiesto sľubov o bezplatnej MHD podpísal navýšenie z 0,70 eur na 1 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na moje prekvapenie mi však niektorí poslanci po zastupiteľstve povedali, že oni vedeli dopredu o tomto jeho plánovanom navýšení cien. Dokonca plánoval, že toto navýšenie cien lístkov prediskutujeme na júlovom mestskom zastupiteľstve.

K dispozícií už mám aj materiály, ktoré mali byť predmetom prejednávania na mestskom zastupiteľstve. Prečo však tieto materiály nepredložil na rokovanie mestského zastupiteľstva je pre mňa záhadou.

  1. Kandidát na primátora Ján Danko v predvolebnom videu sľubuje MHD pre všetkých Martinčanov zadarmo.

  2. Vedenie mesta pripravilo materiály na zvýšenie cien lístkov MHD (plánované na júlové zastupiteľstvo)

  3. Materiály na zastupiteľstvo nepredložili a primátor podpísal zmluvu so SAD Žilina o navýšení cien lístkov MHD bez vedomia zastupiteľstva.

Na dôvody prečo tak spravil sa budem pýtať aj na ďalšom zastupiteľstve. Verejnosť si zaslúži vedieť dôvody jeho rozhodnutia.

Stanislav Thomka

Stanislav Thomka

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Poslanec mesta Martin a Žilinského samosprávneho kraja. Zoznam autorových rubrík:  Rusko 2008čo deň dalUkrajina 2007Politika

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu